פרייס: "הסיכוי לתחלואה חוזרת בקרב ילדים נמוך ב-50%"

אבי רבינא No Comments on פרייס: "הסיכוי לתחלואה חוזרת בקרב ילדים נמוך ב-50%"

ד"ר שרון אלרעי פרייס בוועדת החוקה: "הסיכוי לתחלואה חוזרת בקרב ילדים נמוך ב-50% מאשר בקרב מבוגרים"

בדיקות קורונה צילום: פלאש 90
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר אלרעי פרייס השתתפה היום (שני) בדיון בתקנות התו הירוק החדש בוועדת החוקה של הכנסת. היא חשפה כי הסיכוי לתחלואה חוזרת בקרב ילדים נמוך משמעותית: "בבדיקת הסיכוי לתחלואה חוזרת בקרב ילדים- תחלואה חוזרת נמוכה ב-50% מאשר בקרב מבוגרים ולכן ניתן להשאיר להם תו ירוק גם אם חלפה חצי שנה. הסיכון שנלקח נמוך. ככל שהגיל עולה הסיכון לתחלואה עולה וכך גם לתחלואה חוזרת והסיכון של המתבגרים הוא הגבוה ביותר לחלות".

עוד אמרה כי "מחלימים יכולים לקבל חיסון כבר לאחר 3 חודשים, זה לא מזיק אך לא צריך לדחוף אותם לשם, הם יכולים להתחסן עד חצי שנה. מי שהחלים וקיבל מנת חיסון אחת לפחות ומי שהחלים לאחר שחוסן יש לו חצי שנה מהיום להשלים חיסון. מי שנמצא חיובי בבדיקה סרולוגית אנחנו לא יודעים מתי חלו ולכן מתייחסים אליהם כמחלימים ותיקים, למעט החרגת הילדים עד גיל 12".

מוקדם יותר, התייחס פרייס ליעילות החיסון: "לאורך כל מבצע החיסונים ניטרנו את מועילות החיסונים וראינו את הירידה. רואים את נתוני התחלואה לפי מועד החיסון ומה הסיכון שיחלו. בקבוצת הגיל 60+ יש בעלי תו ירוק מינואר ורואים שבקבוצת הגיל שחוסנה בינואר, הסיכון שלה יותר גבוה לחלות משל אלו שחוסנו בפברואר, וכך הלאה, רואים את דעיכת החיסון. המחוסנים הראשונים היו חלק מההדבקות בגל התחלואה הרביעי. גם במוגנות מפני תחלואה קשה וקריטית חלה ירידה מ-95% ל-80%, כלומר הסיכון לחלות קשה עלה פי 4".

"גם בבדיקת נתוני התחלואה המיובאת מחו״ל שהיתה בעליה מתמדת בגל הרביעי, עד כדי 200 מאומתים שנכנסו מדי יום, נמצא ש-91% מהם היו מחוסנים בעלי תו ירוק מעל 5 חודשים".

עוד אמרה כי "כלל הגורמים העידו על דעיכת חיסונים. בגלל שאנחנו המדינה הראשונה המחוסנת – לא הייתה מדינה נוספת להסתכל עליה. זה נתן לנו גם תחושה של כובד האחריות".

ביחס לבוסטר אמרה כי "אחרי מנה שלישית של החיסון חוזרים למוגנות ברמה של מנה טרייה ואף גבוה יותר. כשאנשים מקבלים בוסטר יש להם מוגנות של פי 10 במניעת הדבקה".

בפתח הישיבה, הודיע יו"ר ועדת החוקה, ח"כ גלעד קריב כי בהסכמה עם הממשלה, תקנות התו הירוק החדש יעמדו בתוקף לשלושה ימים על מנת לאפשר לממשלה להביא תקנות עם הקלות מדתיות נוספות כדרישת הוועדה בנוגע לשטחים פתוחים.

היו"ר ח"כ גלעד קריב התייחס לדרישתה החוזרת ונשנית של הוועדה בנוגע לשטחים פתוחים ואמר: "כשם שקיבלנו את הדין עם היפוך המגמה בחגי תשרי וכשניסינו לשכנע את הממשלה וגורמי המקצוע להחרגת מסעדות ואטרקציות בסוכות, בשל העליה בתחלואה, הוועדה לאורך כל הדרך עמדה על הצורך להיות יותר גמישים עם המקומות הפתוחים. ברגע זה של לוח השנה מטרידה אותנו ההחלטה שלא לפתור את מצוקת האטרקציות הפתוחות. בעוד שמסעדות וחדרי כושר פועלים עסקית גם בחורף, יש פה מגזר שנושא על גבו חודשים את הנטל הכלכלי ויש עוד חלון זמנים צר עד לחורף בו יפסיקו האטרקציות לפעול.

"בסמכות שניתנת לי כוועדה, אני עומד על כך שהסנונית הראשונה של האטרקציות הפתוחות תיכלל בגל הראשון של ההקלות עם המוזיאונים והספריות. הנושא חייב להיכנס בתיקונים שיובאו ביום חמישי. נבקש לוודא עד סיום הדיון, שביום חמישי ייכלל הנושא במשאל הטלפוני ואם הוא לא ייכלל, אמליץ לחברי הוועדה להסיר את הסעיף כולו".

בתום הדיון, משרד הבריאות נענה לדרישת יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב לכלול את האטרקציות הפתוחות בהקלות שיובאו לוועדה ביום חמישי הקרוב.

כאמור, בהסכמה עם הממשלה ועדת החוקה אישרה את הארכת תקנות התו הירוק הנוכחי לשלושה ימים בלבד (7.10) עד הבאת ההקלות שהוסכמו הכוללות גם את הכניסה לספריות ולמוזיאונים ולדרישת הוועדה יתווספו גם הקלות בעניין האטרקציות הפתוחות.



0 תגובות